Interpellation

Kommunstyrelsens ordförande Anna-Carin Magnusson

 

Kommunens hemsidas förstasida

Jag tittar till på kommunens hemsida nästan varje dag och jag funderar över hur det är tänkt.

När jag ser vad som varit aktuellt hittills under juli månad är det att kommunen anmält en avvikelse till IVO. En viktig sak att redovisa – det är bra.

Samtidigt funderar jag över det faktum att det är den enda nyhet som förmedlas under juli månad hittills.
Jag inser att kommunens hemsida inte är en tidning och vi har inte journalister, och ändå finner jag det litet konstigt att vi inte utnyttjar hemsidan mer.

Det händer många trevliga saker i Nässjö som – tror jag – på ett enkelt sätt skulle kunna redovisas med några foton och en kort text.
till exempel:

-          Ett par bilder på bakluckeloppis och text att det var mycket folk.

-          Ett par bilder från stadsparken – barnteater, glasskiosk och bangolf.

-          Ett par bilder från det arbete som görs med skateparken och även runt kommunen för att skapa trygghet.

-          Även aktiviteter och händelser i övriga tätorter, t ex Kulturgatan.

Jag inser att det inte är nyheter utan mer marknadsföring av att Nässjö inte är en död stad under sommaren.

 

Mina frågor är:

-          Varför används hemsidan så litet för att marknadsföra Nässjö?

-          Är det för att semestertider gör att det inte finns personal på plats att lyfta fram Nässjö som sommarkommun?

-          Vilka idéer finns för att lyfta fram Nässjö via vår hemsida?

 

Nässjö 23 juli 2019

Uno Kenstam, SAFE